מדריך האופנובנק להישרדות בכלא

היה, חווה, שרד (בערך) וכתב: רוני ליבוביץ

להזמנת הרצאה של רוני ליבוביץ' האופנובנק

הבריאות הנפשית שלך

אם תניח לו – הכלא יהרוס אותך נפשית. הוא ירסק אותך לפיסות אבק אדם זעירות לבלי תקנה. השהות בכלא יכולה להיות החוויה הכי משפילה בחייך. זה נראה כאילו המטרה הראשית, העיקרית של הכלא היא להשפיל אותך עד עפר. הכול בנוי סביב זה : הלבוש, מספרי האסירים, האזעקות, מערכת הכריזה, החיפושים האלימים והבלתי פוסקים, חוסר הפרטיות התמידי, ורשימת החוקים והנהלים הבלתי נגמרת שאף אחד ממילא אינו מסוגל לזכור אותה במלואה ואשר שימושה העיקרי הוא הצורך להשפיל אותך כמה שיותר, לשבור אותך ולהפוך אותך פסיכולוגית לבורג. סתם בורג קטן במכונת שרות בתי הסוהר החורקת.
באם אתה נחוש מספיק, תוכל לגבור על המערכת. אולם לשם כך יש צורך באופי חזק כפלדה ומבט נפשי חיובי על המתרחש סביבך על אף ולמרות הסיטואציה בה אתה מצוי. כלא הוא דבר שלילי. מן הסתם אחד מן הדברים השליליים ביותר הקיימים בעולם. ומכוח כך מצויים בו כמה וכמה אנשים מוכים ושבורים הרואים בעצמם כשלון טוטאלי. הם תמיד נכשלו בחיים מפני שמעולם הם לא ממש ניסו. משהם רואים אחרים שמנסים להתקדם בכיוון חיובי, הם תמיד יבקרו אותם בחריפות – לעולם לא יעודדו.
לעולם, אבל לעולם אל תחשוב שאתה מפסידן. תשמור על כיוון חיובי, ותמיד יהיה לך יתרון בכל מצב. נכון, אני יודע שלפעמים זה יכול להיות קשה. מה זה קשה – כמעט בלתי אפשרי ! בכלא תמיד יהיו קיימים מכשולים בלי סוף בדרכך – מכל הסוגים והצורות. אסירים, נהלים, סוהרים, בדידות. אבל אם תשמור על כיוון מנטאלי חיובי, תעיף מעצמך את המכשול הכי גדול בדרכך – אתה!!!
חשוב לאללה שתמשיך להאמין בעצמך. אתה חייב להאמין בעצמך, להאמין שתצליח לשנות את מצבך, להיות בן אדם טוב יותר. שתצליח – יום אחד, לצאת מהכלא ולהיות אבא/בעל/בן אדם טוב יותר, שימלא תפקיד יצרני בקהילה. אתה מוכרח להאמין בעצמך, (אף אחד אחר לא יאמין בך !!!).
הדרך בה אתה רואה את עצמך תקבע איך אתה רואה את העולם מסביבך. אם תהיה לך השקפת חיים מנטאלית חזקה וחיובית, הדבר ישפיע על התפתחותך העצמית. איך באמת אתה רואה את עצמך ? מהי תפישתך ? אם התפישה העצמית שלך חלשה ולא מגובשת, האם לכל הפחות יש לך איזה מושג קלוש איזה אינדיבידואל אתה רוצה להיות? תחשוב על זה.
למחשבות יש עוצמה – חבל לך על הזמן. הן מסוגלות ליצור חיים חדשים ואף לגרום למוות. כן, ממש כך. לעולם על תניח לפחד וחרדה להשתולל במחשבותיך ולהשפיע על חייך. תאמין לי – מחשבות שליליות יביסו אותך ויגרמו לאובדנך. אתה מוכרח להיות מלא בטחון עצמי ואופטימיסט, ורק כך הבעיות תבואנה על פתרונן לטובתך. מחשבה צלולה היא המחשבה הכי טובה בעולם.
אבל אם תשקע במחשבות ודאגות, זוהי הדרך הבטוחה לאבדון, לבזבוז משווע של אנרגיה מנטאלית. כבר יצא לי לראות אסירים שכל כך שקעו בדאגות – על כל דבר, עד שהם הגיעו למצב שבו ויתרו על כל תקווה – כל תקווה.
לעולם אל תדאג לגבי משהו שאין לך עליו כל שליטה ! ערעור לבית המשפט, אשתך, הילד עושה בעיות בבית וכו'. אתה חייב לקחת זאת בעירבון מוגבל – מה שיהיה, יהיה. דיר באלאק ! אם לא תזהר, הסמים ידברו !!!!!! מהר מאד תמצא את עצמך תלוי בסמים. בתחילה, חלשים. מהמרפאה, תורוזין וכאלה, סמי הרגעה רגילים. אבל בתוך זמן קצרצר, חודש-חודשיים, לא יותר, תתחיל להשתתף ב"מצעד הכחול" – טור מקבלי האדולן, הסם הסינטטי, בחמש לפנות בוקר, מהחובש התורן במרפאה. ומשם ועד להיות נרקומן "גאה" מן השורה – הדרך קצרה יותר מקבלת שוחד על ידי הירשזון במעטפות. זהו, נגמר, משם אין דרך חזרה. עוד לא נולד הנרקומן בעולם – שנגמל מסמים. נכון. יש נרקומנים שהפסיקו להשתמש זמנית בסם. אבל הם ישובו להשתמש. האמינו לי. עוד לא נולד הנרקומן שהפסיק לחלוטין (ומן הסתם גם לא יוולד). משהו יקרה (תמיד קורה משהו) והוא ישוב להשתמש. הדבר בטוח כשמש בצהרי יום .כמו אשמתו של המושחת בניזרי. אין אפס.
אז חסוך לעצמך ים עצב. תתמקד בשיפור עצמך .

הצהרת נגישות

האתר נבנה בהתאם להוראות הנגישות המופיעות ב –
W3C's Web Content Accessibility Guidelines 2.0, level AA

להלן חלק מהפעולות שבוצעו במסגרת הנגשת אתר האינטרנט:

– אמצעי הניווט וההתמצאות באתר פשוטים ונוחים לשימוש.
– תכני האתר כתובים בשפה פשוטה וברורה ומאורגנים היטב באמצעות כותרות ורשימות.
– מבנה קבוע ואחיד לכלל תתי האתרים והדפים באתר.
– האתר מותאם לצפייה בסוגי הדפדפנים השונים (כמו Chrome, Mozila).
– התאמת האתר לסביבות עבודה ברזולוציות שונות.
– לאובייקטים הגרפיים יש חלופה טקסטואלית (alt).
– האתר מאפשר שינוי גודל הגופן על ידי שימוש במקש CTRL וגלגלת העכבר.
– הקישורים באתר ברורים ומכילים הסבר לאן הם מקשרים.
– אפשרות לשנות את הצבעים באתר באמצעות לחיצה על כפתור הרקע באתר.

סייגים לנגישות

יש לציין כי למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר, יתכן ויתגלו חלקים באתר שטרם נגישים.
אנו ממשיכים במאמצים לשפר את נגישות האתר כחלק ממחויבותנו לאפשר שימוש בו עבור כלל האוכלוסייה כולל אנשים עם מוגבלויות.

דילוג לתוכן